Нова українська література

Урок 24. Суспільно-історичні обставини наприкінці ХVІІІст. Життя народу - предмет художнього зображення. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Бурлескна стильова течія. Найвидатніші митці.
Урок 25. Іван Котляревський. Творчість письменника - новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія створення «Енеїди».
Урок 26. Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства в «Енеїді», алюзії на українську історію в ній. Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі в дусі просвітительства.
ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія.
Урок 27. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка»- перший твір нової української драматургії. Її сценічне життя. Наталка як уособлення найкращих рис української жінки. Пісні у творі.
Урок 28. РМ. Усна порівняльна характеристика персонажів,  їхніх дій, учинків у п̕єсі «Наталка Полтавка».
Урок 29. Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: "Народність поеми І.Котляревського "Енеїда", "Новаторський характер п"єси І.Котляревського "Наталка Полтавка"
Урок 30. Урок позакласного читання. М.Старицький. "Остання ніч"
Урок 31.Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза)
Урок 32. Повторення вивченого
Урок 33.Григорій Квітка-Основ"яненко - батько української прози. Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів.
Урок 34-35. «Маруся»- перша українська повість нової української літератури.
ТЛ:  поняття про сентименталізм, реалізм.
Урок 36-37. Література українського романтизму. Поети-романтики. П.Гулак-Артемовський, «Рибалка»; Є.Гребінка, «Українська мелодія»; В.Забіла, «Соловей»; М.Петренко, «Небо».
Урок 38. Маркіян Шашкевич - зачинатель нової української літератури на західних землях. Роль «Руської трійці». «Веснівка».
Урок 39. Микола Гоголь. Літературна діяльність письменника, її значення для української культури. Національний дух у творчості Гоголя. Український фольклор - джерело творів митця з української тематики.
Урок 40. Романтична умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала». Зміст твору, мотиви, ідея. Зв"язок з нечистою силою як метафора злодіяння.
Урок 41. Контрольна робота Література Українського романтизму. Творчість поетів- романтиків. "Руська трійця". Доробок М.Гоголя (тестування)
Урок 42. Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Його винятково велике значення. Біографія та основні віхи творчості. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Вісь неперервності історичного часу ( «До Основ"яненка», «На вічну пам"ять Котляревському», «Думка» («Нащо мені чорні брови…»).
Урок 43.Умовність у баладі, тривога за жіночу долю («Причинна», «Лілея»).
ТЛ: елегія, поглиблення поняття про лірику й ліро-епіку. Виразне читання поезій, коментування їх змісту.
Урок 44. «Гайдамаки». Складність історичної долі українського народу. Сюжетні лінії твору, кульмінаційні вершини.
«Гайдамаки». Повсталий народ як герой поеми. Образ Яреми. Заклик до єднання слов̕янських народів.
Урок 45. РМ. Усний твір-характеристика персонажа поеми «Гайдамаки».
Урок 46. Національна проблематика у творчості Т.Шевченка періоду «Трьох літ». «Кавказ»- відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Узагальнена ідея поеми.
Урок 47. "Заповіт". Глибокі роздуми поета про минуле й майбутнє України. Пророчий заповіт нащадкам.
Урок 48. Контрольна робота  Творчість Т.Шевченка. Балади. "Гайдамаки". "Кавказ" (розгорнуті відповіді на запитання)
Урок 49. «Стоїть в селі Суботові…» Художня оцінка діяльності Б.Хмельницького.
Урок 50. «Сон» («У всякого своя доля…»). Твір і сучасна поетові суспільно-політична дійсність. Прийом сну.Сатиричний пафос поеми
ТЛ: алегорія, гротеск, поетика контрасту, умовність.
Урок 51. «І мертвим, і живим, і ненародженим…». Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття конформізму, бичування комплексу меншовартості. Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).
Урок 52. «Катерина», «Наймичка». Тема жіночої долі - одна з провідних тем Шевченкової творчості. Еволюція жіночого образу. Тема матері й сина.
Урок 53. «На панщині пшеницю жала…», «Марія», «У нашім раї на землі…». Різні типи втілення теми жіночої долі.
Урок 54. «Садок вишневий коло хати...», «Доля», «Росли укупочці, зросли…». Лірика Т.Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання. Вершинні зразки Шевченкової лірики.
ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя, психологізм у літературі, жанр ліричної медитації.
Урок 55. Т.Шевченко і Біблія. «Ісая. Глава35». Духовна присутність Біблії в усій творчості поета. Цикл «Давидові псалми». Ставлення Шевченка до Біблії.
ТЛ: псалом, гімн.
Урок 56. Підсумковий урок. Світова велич українського поета. Огляд поетичної спадщини, малярського доробку, прози, драматургії, міркувань зі «Щоденника». Вшанування пам"яті поета.
Урок 57. Виразне читання. Конкурс читців поезії Т.Шевченко.
Урок 58-59. Контрольна робота №6.Письмовий твір на одну із тем: «Невмирущість слова Кобзаря», «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь» (за творчістю Т.Шевченка).
Урок 60. Пантелеймон Куліш - письменник, критик, перекладач, автор підручників та правопису. «Українець в Європі, європеєць в Україні». Романтичний світогляд. Ентузіазм і жертовність.
Урок 61-62. «Чорна рада»- перший україномовний історичний роман. Історична основа сюжету. Версії тлумачення його назви.
Урок 63-64. Показ протистояння сил державотворення і руїнництва. Дійові особи - носії різних ідей. Хутір- символ українського способу життя. Романтичний мотив дороги. Оцінка роману Т.Шевченком.
ТЛ: роман, історичний роман.
Урок 65. Марко Вовчок. Життя і творчість. Твори різними мовами. Марко Вовчок як перекладач. «Інститутка». Антилюдяна сутність кріпосництва та солдатчини.Фарс пеорсонажів. Авторська позиція в творі.
ТЛ: реалізм
Урок 66. Контрольна робота Письмовий твір на одну із тем: «Ідея соборності та незалежності України (за романом П.Куліша «Чорна рада»)», «Людина є людиною не за походженням, а за своїми моральними якостями» (за твором  Марка Вовчка «Інститутка»).

Комментариев нет:

Отправить комментарий